ETELE Sound - fotók és biográfia

ETELE Sounds

ENG BOI:
I am Etele Simonfi. This musical style is still very young: I called it ethno-psychedelic style. It emerged from playing music that invites a shamanic vision, which I originally did only with acoustic instruments as part of a sound bath. At the beginning of this year 2024, I fell in love with electronic music with looper and I mostly perform this music at live trance dances and other events.

These songs were made with a wind synthesizer, acoustic instruments and a looper.

 

HUN BIO:
Simonfi Etele vagyok. Ez a zenei stílus még nagyon fiatal: etno-pszichedelikus stílusnak neveztem. A sámáni révülő zenéből alakult ki, amit eredetileg csak akusztikus hangszerekkel, hangfürdő részeként csináltam. A 2024-es év elején beleszerettem az elektronikus zenébe a looperrel, és ezt a zenét leginkább élő trance táncokon és egyéb rendezvényeken adom elő.

Cikk folytatása

Nyomtatás

Álomidő az ausztráliai őslakósoknál

álomidőAz ausztrál őslakos animista megközelítésében az Álomidő téren és időn túl létező hely, ahol a múlt, jelen és jövő egyetlen egészben egyesül. Az emberek ebbe a másik "univerzumba" álmaikon keresztül vagy módosult tudatállapotukban, illetve halálukkor lépnek be; az Álomidő egyúttal a végső tartózkodási hely a lélekvándorlás előtt.

Az őslakosok hiedelme szerint az egész élet, ahogyan ma van – az ember, az állat, a madár és a hal – egyetlen hatalmas, változatlan kapcsolati hálózat része, amely az álomidő nagy szellemi őseire vezethető vissza.
Az Álomidő napjainkban is „álmodozásként” (révülésként) folytatódik az őslakosok lelki életében. A teremtés ősi korszakának eseményeit szertartások keretében eljátszák, és pantomim formában táncolják. A folytonos éneklés a didgeridoo vagy a tapsbotok kíséretében a korai idők eseményeinek történetét mesélik el, és ez az álmodozó erejét közelebb hozza a mai élethez.

Cikk folytatása

Nyomtatás

Az euro-ázsiai hagyományú oltár modern változata

A vándorló szarvas és lótenyésztő euro-ázsiai természeti népek többnyire nem építettek templomot. A természet maga volt a templom. A szertartás helyek a szakrális vezetők által kiválasztott „erőhelyek” voltak és többnyire szalagokkal, olykor faragott oszlopokkal jelölték. A családi jurtákban a bejárattal szemben szokták felállítani a családi oltárt. A jurta bejárata a türk és hun népeknél keletre nézett, de előfordult nyugati és déli tájolású bejárat is. Ezeken a családi oltárokon az Isteneknek, védő szellemeknek, „ősöknek”, a család morális értékeinek, és a tiszteletadó áldozatoknak volt helyük.

Cikk folytatása

Nyomtatás

A modern ember lelki válsága

Lassan elhalványul a társadalmi köztudatban a múlt századok nyomorának élménye és egyre divatosabb Hamvas Bélával együtt siratni a régmúlt aranykort. Bezzeg apáink! Ők talpig Férfiak volta. Anyáink pedig Nőiség mintapéldái. Ős-őseink pedig Istenek (szerényebb verzióban Istenek szuperképességű zabigyerekei)! Legalábbis a mai embernél mindenképpen jobbak. A természeti népek bezzeg még megőriztek valamit ebből! Mi, a modern emberek mára gyarlók és elkorcsosultak lettünk: nőiesen elpuhult férfiak, férfiasan tökös nők, hitetlen, nemzeti öntudat nélküliek és elferdült erkölcsűek… A jövőnk kész katasztrófa – csak idő kérdése, hogy mikor pusztítjuk el magunkat és adjuk át a teremtés koronáját a mesterséges intelligenciájú robotoknak, vagy a még ezeknél is életképesebb csótányoknak. Ökológiai szempontból a modern ember olyan, mint egy rákos daganat a szervezetben.

Cikk folytatása

Nyomtatás

A sámánok bibliája - módosult tudatállapot, révület, transz

A barlangrajzok és napjaink természeti népei tanúsága szerint a sámáni jellegű világszemlélet a legősibb útja a spiritualitásnak. Ezen belül a révület, vagyis a módosult tudatállapot, a transz annak a forrása, melyből a sámán, a „tudó ember” a tudását meríti. Révületben kapja meg a szakrális beavatásait, és képességeinek használati tudását. A legtöbb kultúrában úgy tartják, hogy aki sámáni képességekkel születik, az idővel elhívást kap a szellemvilág szolgálatára és ha elfogadja, akkor tudja a képességeit helyesen használni. Egyébként ezek a képességek ellene fordulnak. Én ezt a saját bőrömön tapasztaltam meg. Nagyon féltem, hogy megőrülök és senkit sem akartam szolgálni. Végül megértettem, hogy a felkérés a jó szolgálatára megtiszteltetés és ajándék.

Cikk folytatása

Nyomtatás

A rapé szertartásos használata

Rapé ceremonyA „rapé” egy legális szakrális sámán gyógyszer, amelyet az Amazonas-medence gyógyítói ősidők óta használnak. Angolul „ha-peh” -nek ejtik, de a nyugatiak „rapee”, „hape”, „hapi” vagy „rapay” néven is nevezik. A rapé a porított amazóniai dohány és gyógyhatású fák, levelek, magvak hamvainak keveréke.

Cikk folytatása

Nyomtatás

Sorsfordító lélekjáték - integrált csoport-folyamat Etelével

Az "sorsfordító lélekjáték" egy integrált csoport-folyamat, mely szakrális térben zajlik és a segítségével beléphetünk sorsunk misztériumának műhelyébe, ahol változtathatunk azon, ami megérett a változásra. A csoport-folyamatban a résztvevők számára megváltozik a tér és idő élménye, mintha egy nem-lineáris folyamatban egymásra csúszna a múlt, jelen és jövő. A játék során számtalan régi és modern technikát alkalmazunk: a családállítás alapkeretei között megjelennek pszichodráma, érintés, mozgás, beszéd, valamint régi „sámáni” jellegű technikák.

Cikk folytatása

Nyomtatás

Tudnivalók az ezüstkolloidról

A jó minőségű ezüstkolloid nanoméretű, 1-10 nm ezüstrészecskék szuszpenziója ultra tiszta desztillált vízben, melynek töménysége mg/l-ben fejezhető ki. A rendkívül tiszta, elektromos töltés nélküli vízben, nanoméretű, pozitív töltésű ezüstrészecskék találhatók, melyek taszítják egymást, ezért állandó Brown-mozgásban vannak, ezért nem ülepednek le.
A jó minőségű ezüstkolloid laboratóriumi háttérrel, professzionális készülékkel készül, mely méri a víz tisztaságát és az ezüstkolloid mg/l töménységét. Ehhez kizárólag 99,99 %-os tisztaságú ezüstöt és ultra tiszta desztillált vizet szabad használni.
https://www.nanokolloid.hu/ezustkolloid-keszito-keszulek-professional.php

Cikk folytatása

Nyomtatás

A szakrális kakaó szertartásról

Kakaó - az érzékiség kapujának őre, az érzékiség, mint az érzékszerveink által tapasztalható világ, minden, aminek a jelenlét által figyelmet szentelünk, legyen az egy finom illat, érdes tapintás vagy csilingelő hangok, előítélet nélkül megfigyelő, gyermeki kíváncsisággal firtató énünknek teret adva.

Theobroma cacao, az istenek eledele, közép és Dél Amerika vidékeiről származó cserje, mely a 15-16. században indult világhódító útjára. A Maya szertartásokon az istenekkel való egyesülés segítője volt, ettől szent, szakrális. A belőle nyert kakaópor és kakaóvaj sokak kedvenc édességének, a csokoládénak is az alapja, ami nem tévesztendő össze a ceremóniális kakaóval.

Cikk folytatása

Nyomtatás

A hős férfi mítosza

A hős férfi mítoszaBelegondoltatok már, hogy e csodálatos jólléti modern világban a legtöbb halálos áldozatot az autós közlekedésben érjük el? Ennek ellenére a tesztoszteron-dús hősök nehezen állnak ellen a kihívásnak, hogy ne versenyezzenek az úttesten (is!), bár ez még több áldozatot követel. Az már szinte fel sem tűnik, hogy amúgy mindenhol versenyzünk – ez a kikapcsolódásunk egyik formája. Rivalizálunk az ágyban, a grundon és a munkahelyen. Miért? Ha jobban bele gondolunk ez gyakra egymás ellenségeivé tesz minket. Az ember társas állat (Elliott is megmondta), tehát akkor vagyunk a leghatékonyabbak, ha összefogunk és támogatjuk egymást. Miért harcolunk, versenyzünk és rivalizálunk egymással ennyire megrögzött módon? Ez lenne a természetünk? Mégsem vagyunk társas lények, csak túlszaporodtunk és kénytelenek vagyunk valamennyire elviselni egymást? Én nem így látom. Ezt mi tettünk magunkkal megfontolt, kitartó munkával az elmúlt pár ezer évben. Pontosabban az eltorzult hatalomvágy tette ezt velünk.

Cikk folytatása

Nyomtatás

A hangsátorról

Ez egy ősi révülő szertartás, mely feltölt életerővel, tanításokat és gyógyítást ad szükség szerint.

A hangok segítségével való révülés az írott történelem előtti ősi hagyományba nyúlik vissza. A mai természeti népeknél még mindig fellelhetőek ezek a közösségi szertartások. A beavatott, vagy ahogy manapság mondják, a “sámán” vezetésével szakrális teret hoznak létre, melyen belül hangszerekkel és „ének” hanggal érik el azt a módosult tudat állapotot, melyben a fizikai téren túli dimenziókba utazhatunk, ahonnan feltöltött életerővel, tudással, gyógyulással térhetünk vissza.
Én egyike vagyok ezeknek a beavatottaknak és küldetésem része, hogy azokkal, akik készen állnak erre, megismertessem a szent révületet a Létezés Eredetének szolgálatában.

Cikk folytatása

Nyomtatás

A hang-szertartásról

Ez egy ősi révület szertartás, mely feltölt életerővel, tanításokat és gyógyítást ad szükség szerint. A hangok segítségével való révülés az írott történelem előtti ősi hagyományba nyúlik vissza. A mai természeti népeknél még mindig fellelhetőek ezek a közösségi szertartások. A beavatott, vagy ahogy manapság mondják, a “sámán” vezetésével szakrális teret hoznak létre a résztvevők, melyen belül hangszerekkel és „ének” hanggal érik el azt a módosult tudat állapotot, melyben a fizikai téren túli dimenziókba utazhatunk, ahonnan feltöltött életerővel, tudással, gyógyulással térhetünk vissza. A hang - lüktetés, rezgés, hullámzás. Segít ellazulni, egyensúlyba hozni, hogy egy teljesebb, önmagadat megvalósító életet élhess.
A hangfürdőn vagy más néven hang meditáción erőteljes, ősi sámáni gyógyító hangoktól a lágy, könnyed, intuitív dallamokon keresztül többfajta mélységű, rétegű és minőségű hangok ölelnek körül. Hangtálakkal, gongokkal, csörgőkkel, sámándobokkal, indián furulyával, dorombbal és egyéb autentikus hangszerekkel, intuitív hangokkal utazhatsz és töltődhetsz fel.

Cikk folytatása

Nyomtatás

A mediálás lényege

A mediáció egy vitarendezési eljárás, amelynek során a felek a mediátor segítségével megkísérlik rendezni vitájukat. Egyik legfontosabb sajátossága, hogy a kontroll végig a felek kezében marad, tehát egy bírósági eljárással szemben itt nem külső autoritás hoz a felekre kényszerítő döntést.

A mediátor szerepe ebben a folyamatban, hogy vezesse, segítse, támogassa a feleket, a figyelmüket a múltról a jövőre, a sérelmekről a megoldásokra irányítsa.

A mediáció törvényi definíciója egyébként a következő: A közvetítés a 2002. évi LV. törvény alapján lefolytatott olyan sajátos permegelőző vagy bírósági, illetve hatósági eljárás befejezését elősegítő, egyeztető, konfliktuskezelő, vitarendező eljárás, amelynek célja a vitában érdekelt felek kölcsönös megegyezése alapján a vitában nem érintett, harmadik személy (a közvetítő, vagy más néven mediátor) bevonása mellett a felek közötti vita rendezésének megoldását tartalmazó írásbeli megállapodás létrehozása.

Nyomtatás

Transzgenerációs örökségünk

2019 – jelenkor. Bár csak ilyen egyszerű lenne, hogy egy aktuális dátummal meghatározhatnánk ezt. Olyan ez, mint amikor felnézünk a csillagos égre és milliárdnyi sziporkázó pontot látunk, mégis minden csillag eltérő időintervallumú képet mutat, mert a fényük eltérő távolságról érkezik a szemünkig és így különböző múltbéli állapotait látjuk az égi jelenségeknek egy szubjektív jelen időben. Amikor ránézek az utcán az emberekre ugyanígy számtalan múltat látok a privát jelenemben. Ezek mind az én múltjaim is, hiszen fel sem ismerem azt, amiről nincs képzetem.

Cikk folytatása

Nyomtatás

A mentálhigiénéről

Buda Béla így ír erről:

"Tudományos ismereteink ma még nem elegendőek ahhoz, hogy a mentálhigiéné és a lelki egészségmegőrzés perspektíváiról és módszereiről átfogó és megbízható képünk legyen. A gyakorlat ugyan rendkívül színes és sokrétű, ám egyelőre bizonytalan, mi a hatékony, mi a járható út, és mi a szakemberek jóindulatú vágyfantáziája vagy netán a költséges kísérlet lehetőségét szolgáló művi ideológia.

Cikk folytatása

Nyomtatás